Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z turbiną (?)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z turbiną (?)

    dla mnie obojętne, możemy spotkać się na Głębokim, jak będzie za dużo ludzi to zmyjemy się na Gubałówkę, prawie na pieszo mogę na tego spota przyjść

  • #2
    Problem z turbiną (?)

    Witam wszystkich,
    Zrobiłem moją Octavią I 7 000KM, podczas ostatniej drogi, po przejechaniu 500km auto bardzo anemicznie zaczalo przyspieszac, pod górki zwalniało, a spalanie max bylo rzędy 7.5 l/100km, stalo sie to nagle, podczas jazdy - zenada.

    Po zatrzymaniu się na parkingu i ponownym starcie, przyspieszenie powrocilo do stanu pierwotnego, ale tylko na 15-20 sek, po tym czasie sytuacja z brakiem przyspieszenia powtorzyla sie. Przez nastepne 300km przejechalem, ze tak to nazwe "bez turba".

    Nastepnego dnia pierwsze 300km wszystko bylo jak najbardziej ok, a nastepnie turbo padlo, podczas jazdy wylaczylem silnik i wlaczylem go jeszcze raz, turbo "sie naprawilo".
    Tydzien następny jazda po 100-200km dziennie - i wszystko ok,
    powrót do Polski 1600km i równiez wszystko bylo ok,

    poprzedni wlasciciel przyznal mi sie, ze tez mu sie to od czasu do czasu przytrafialo, ale po manewrze "wylacz silnik i wlacz go ponownie" - wszystko wracalo do normy.

    co jest grane wg Was?

    Octavia 1.9TDI, 90KM, 200K, r2002, ver. ICE

    Komentarz


    • #3
      Ja tak mialem jak ze szwagrem zabieralem sie za rozrzad :P jak dalem dla mechanika (na wymiane simeringu, rozrzadu i pompy) to bylo juz ok :szeroki_usmiech

      :idea: Pozdłącz go to jakiejś maszyny speca z forum to zobaczysz czy wszystko sprawne


      Komentarz


      • #4
        5 dni przed moim wyjazdem serwis skody wymienil mi rozrzad i pompę,
        czyli dzieje się to teraz i zanim dokonano wymiany,

        Komentarz


        • #5
          Wg mnie to klasyczny notlauf
          Martino
          125 KM /272 Nm - to już było....
          teraz jest duży "+"
          dgw.esite.pl


          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
          -----------------------------------------------
          PerfectService by DobryGrześWawa

          Komentarz


          • #6
            kamillis, poczytaj tematy (szukajka) notlauf, zapieczone kierownice w turbo, przeładowanie turbiny, mieszek, zawór N75. Najlepiej podłączyć vaga przejechać się autem, zczytać błędy i zarzucć na forum bo przyczyn tego problemu może być kilka. W moim przypadku pomogła wymiana N75 i regeneracja turbiny.

            Komentarz


            • #7
              po lekturze wydaje mi sie, ze kazdy przypadek jest indywidualny...
              przypomnialo mi sie, ze podczas postoju puknalem w przeplywomierz i wszystko wrocilo do normy - no, ale to mogl byc zwykly zbieg okolicznosci . . .

              Chyba jednak niezbedne bedzie elektroniczne sczytanie bledow,

              BTW - mozna tego typu diagnozy wykonac samemu?
              jakie zlacza? jaki program?

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez kamillis
                jakie zlacza? jaki program?
                no to chyba jednak nie zrobisz tego sam
                ale to jakiś problem podjechac na diagnoze i naprawić auto, zamiast jeździc uszkodzonym i zastanawiać się CO TO MOŻE BYĆ :?: :!: :shock:

                Zamieszczone przez kamillis
                po lekturze wydaje mi sie, ze kazdy przypadek jest indywidualny...
                chyba słabo czytałes, skoro przyczyny mozna podzielic na, nie wiem, 3 grupy z grubsza :?:
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez kamillis
                  BTW - mozna tego typu diagnozy wykonac samemu?
                  jakie zlacza? jaki program?
                  Nawet wskazane
                  Potrzebny vag-com i laptok - na allegro czy w sklepach internet mnóstwo tego, koszt ok 150-200zł. Zakupujesz (lub użyczasz od kolegi), instalujesz program z płytki, wpinasz się w gniazdo szkodnika, ruszasz w trase, robisz logi dynamiczne, zarzucasz na forum i dostajesz odp, naprawiasz i jestes :szeroki_usmiech (to tak w skrócie)

                  Komentarz


                  • #10
                    szkoda: nie, to żaden problem, jedynym problemem jest niepotrzebne wydanie pieniędzy;
                    zwłaszcza to boli, gdy wydaje się je u "autoryzowanego partacza", ktory ma w doopie wszystko i wszystkich, a zwlaszcza twoje pieniadze i wymienia wszystko jak leci metodą "w koncu się uda"

                    zbieram tu informacje, by mieć jakotakie pojęcie i nie mówić jedynie "eche", chyba właśnie fora służą między innymi do takich celow...

                    chyba sie lekko zirytowalem, ;-)))
                    miesiąc temy trochę z lenistwa oddałem skode do autoryzowanego serwisu car audio, oczywiscie trzeba bylo najpierw w serwisie pokazac, ze praca zostala spartaczona, a nastepnie na trasie poprawiac instalacje, bo przestala grac...

                    zenada,

                    cysterniarz: dzieki za info, wlasnie o to mi chodzilo (jakie oprogramowanie diagnostyczne najlepiej używać?)

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez kamillis
                      szkoda: nie, to żaden problem, jedynym problemem jest niepotrzebne wydanie pieniędzy;
                      miałem po prostu wrażenie, że nie mając wiedzy masz zamiar sam naprawiać, wtedy efekt jest mniej więcej podobny
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz


                      • #12
                        kamilis, Miałem identyczne auto jak Twoje z tego samego roku. W zeszłym roku miałem taki sam przypadek. Auto zdychało po przejechaniu kilkuset metrów. Po wył/wł znów przez kilka sekund było ok i tak w kółko...
                        Nie chcę Cię martwić ale u mnie zakończyło się to wymianą turbiny....
                        Wsadziłem regenerowaną i znów było można normalnie jeździć...
                        Awaria nastąpiła przy przebiegu ok 250 000 km. Auto miałem od nowości i nigdy wcześniej tak się nie zachowywało a przepływomierz do momentu sprzedania auta był w normie (91%) wydajności.
                        Ale obym się mylił w Twoim przypadku bo to niestety kosztowne.. Powodzenia

                        Komentarz


                        • #13
                          Turbiny to w tej chwili kupuje sie juz na kg. Drogie kg, ale jednak sa i nie ma z tym problemow.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Fisher
                            kamilis, Miałem identyczne auto jak Twoje...
                            Nie chcę Cię martwić ale u mnie zakończyło się to wymianą turbiny....
                            Bez paniki :!: najpierw zdiagnozować, moze zakończyć się to tylko wymianą N75 i wydaniem 120zł. Regenerowałem suszarke i wszystko śmiga jak ta lala.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Fisher
                              Nie chcę Cię martwić ale u mnie zakończyło się to wymianą turbiny....
                              A wystarczyło przeczyścić kierownice lub zajrzeć do mieszka :|
                              NFPNorth-West
                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                              WARSZTAT www.dsize.pl
                              ->
                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                              Komentarz


                              • #16
                                dobrygrzeswawa, chyba przyznasz , że Turbina najrzadziej pada , zazwyczaj to mieszek , kierownice brudne , n75 i przepływka :?: :szeroki_usmiech
                                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                Jest O1 1.6 BFQ

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Ziomal
                                  dobrygrzeswawa, chyba przyznasz , że Turbina najrzadziej pada , zazwyczaj to mieszek , kierownice brudne , n75 i przepływka :?: :szeroki_usmiech
                                  dokładnie :!:
                                  NFPNorth-West
                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                  ->
                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Jeszcze raz powracam do tematu,
                                    tak jak mowilem bylem 2 x w serwisie skody i trzeci raz juz nie pojade - strata czasu, nerwow i pieniedzy...

                                    Komputer wykazal: 17965 P1557 035
                                    Regulacja ciśnienia doładowania
                                    Przekroczona granica regulacji
                                    Sporadyczna

                                    Podobno Turbina przeladowywuje czasami,

                                    cysterniarz podpowiedzial mi serwis w Szczecinie,
                                    zobaczymy, czy dadza rade...

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      kamillis, no mi akurat problem usunęli bo miałem zapieczone kierownice i wyczyścili łądnie suszarke i ruły i pojeździli z kompem. Błędy te same co u Ciebie. Gdyby nie tu na miejscu zapewne goniłbym do dobrygrzeswawa. Powodzenia

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X